Motostivuitoarele descrise in detaliu

Motostivuitoarele sunt echipamentele speciale folosite pentru ridicare si transport pe distante scurte a diferitelor materiale. Un motostivuitor este construit cu scopul de a permite ridicarea unei sarcini maxime pana la o inaltime maxima (calculata in functie de centrul de greutate). Aceste informatii sunt precizate pe placuta de identificare a fiecarui stivuitor si nu trebuie depasite.

Un aspect important in exploatarea unui motostivuitor este dotarea acestuia cu role rotative in partea frontala. Acest lucru mareste manevrabilitatea motostivuitorului si nu necesita aplicarea vreunei forte suplimentare pe roti in timpul executarii unui viraj.

O alta caracteristica esentiala a unui motostivuitor este instabilitatea sa. Un stivuitor, impreuna cu sarcina pe care o deplaseaza sau o ridica trebuie considerate impreuna ca o unitate cu centru de greutate variabil in functie de fiecare deplasare a sarcinii.

Motostivuitorul este un vehicul pe 4 roti cu autopropulsie pe al carui sasiu sunt montate:

  • – Motor pe motorina sau gaz;
  • – Transmisia de schimbare a puterii care face legatura intre cuplul motorului si axul de manevrare;
  • – Axul de manevrare cu cauciucuri pneumatice, dirijat de sistemul de directie;
  • – Rezervorul de  benzina/ motorina prin pompa actionata de motor care este alimentat cu benzina/motorina;
  • – Transmisie care este pe carma hidrostatica si furtunuri;
  • – Frana de mana care este hidraulica si care actioneaza pe toate rotile;
  • – Catargul de ridicare dublu sau triplu;

Sistemul hidraulic este alimentat cu ulei din rezervorul de ulei de o pompa actionata de motor prin valva de control, tuburi si furtunuri catre cilindrii hidraulici pentru a ridica si inclina echipamentul de ridicare si bratele motostivuitorului.

Motorul actioneaza pe baza pompelor hidraulice si de directie. El este format din blocul motor cu cilindrii si garnituri, spatii de racire si canale pentru circularea uleiului, manivela si mecanisme cu came. Motorul este echipat cu un filtru de aer si toate pick-up-urile necesare pentru controlul functionarii.

Sistemul de alimentare al motorului cuprinde rezervorul de combustibil, filtrul de legatura, pompa de alimentare, filtru de combustibil, pompa de injectie, duze, tuburi de presiune scazuta/ridicata. Motorul este echipat cu un compresor de aer conditionat, prize de putere si un motor de starter electric.

Termostatul montat in carcasa motorului, controleaza in mod automat temperatura de racire in timpul functionarii. Directia motostivuitorului este realizata prin intermediul directiei hidrostatice. Astfel se va reduce efortul soferului la viraje. Aceasta directie hidrostatica este de tip circuit inchis, astfel ca, in supapa de control aflata in pozitie neutra nu exista conexiune hidraulica, intre cilindru si pompa de masurare. O valva de siguranta incorporata protejeaza sistemul impotriva cresterilor ridicate de presiune in caz ca in drumul rotilor apare un obstacol mare.  

Directia hidrostatica are urmatoarele moduri de functionare: mersul in linie dreapta, viraj stanga/dreapta si fara servo-directie, functionare in caz de urgenta.

Din punct de vedere mecanic, nu este o masinarie foarte complexa, insa in simplitatea sa poate reduce volumul de munca la jumatate datorita puterii sale exercitate.

Site-ul depozituldestivuitoare.ro ofera o gama mare de motostivuitoare, de unde clientii pot alege in functie de nevoile lor. Un motostivuitor heavy duty poate ridica pana la 5000 kg fara sa solicite masinaria. Este o masinarie de care toate fabricile au nevoie!

Distribuie articolul

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

rca-ieftin.ro