Elementele de baza ale unei afaceri

O afacere pe care o persoana o detine este realmente greu de manageriat, intrucat exista elemente care trebuie sa fie foarte bine puse in valoare, astfel incat afacerea sa se dovedeasca a fi un real succes.

Viziune, misiune, strategie si tactica

Gasiti o viziune asupra lumii pe care doriti sa o creati. Dezvoltati o misiune clara pentru afacere.

Scrieti obiectivele strategice, facandu-le masurabile cu numere si o cronologie. Strategia poate fi prezentarea unui produs la un cost mai mic decat concurentul, sa se concentreze mai bine pe piata de consum sau sa il diferentieze pe piata. Tactica va va folosi resursele pentru a va atinge obiectivele strategice.

Elementele de baza ale unei afaceri

Nu competati, ci creati un avantaj competitiv

Cum veti concura? Care va fi marginea de afaceri? Cum puteti crea un model de afaceri castigator cu un avantaj?

Secretul este sa gasiti o nisa in care sa puteti fi nu neaparat cel mai bun, ci singurul. Aflati ce fac toti ceilalti si apoi faceti ceva diferit. Avantajul competitiv se poate baza pe o abilitate unica, un avantaj intelectual sau prin vanzarea la un moment sau locatie neobisnuita.

Alternativa la unicitate este sa fii obisnuit si sa vinzi acelasi produs la acelasi pret ca toti ceilalti, obtinand profituri minime, daca exista.

Crearea de avere, riscul si incertitudinea

Cea mai mare bogatie este creata printr-o oportunitate de afaceri combinata cu proprietatea. Intr-un demers antreprenorial, bogatia este creata prin construirea unei afaceri care are profit si poate fi vanduta pentru un multiplu de castiguri.

Atat bogatia mentala, cat si cea monetara este rezultatul final al unei cariere antreprenoriale de succes.

A fi un antreprenor fara drept de proprietate poate fi un cosmar – alti oameni obtin profitul pe ideile tale.

Cu cat un individ intelege mai devreme diferenta dintre salariu si profit, cu atat mai bine. Dreptul de proprietate al profiturilor viitoare poate fi vandut pentru un multiplu de castiguri.

Salariile reprezinta o compensatie pentru munca in prezent si, prin urmare, sunt in valoare mai mica decat profiturile – care sunt proiectate in viitor. Toate investitiile au loc intr-o lume incerta cu risc.

Marketing. Pune-te in locul clientilor

Daca va ascultati clientii si va puneti intrebari cinstite, va vor spune ca au nevoie si vor ceea ce le oferiti.

Oamenii sunt fascinanti si puteti afla atat de multe despre problemele lor daca va puneti in locul lor, punand intrebari corecte si apoi fiind implicati in „ascultare activa”.

Asigurati-va ca numiti afacerea dvs. simplu si precis. Construiti-va intotdeauna marca prin produse excelente, servicii pentru clienti si comunicari bune.

Marketingul este procesul de creare a unui produs sau serviciu care raspunde nevoilor consumatorilor in mod profitabil.

Distribuie articolul
rca-ieftin.ro