Posted on

Cum valorifici munca ta – 5 metode

Cum valorifici munca ta

Pret pe proiect

Atunci cand clientul are cerinte foarte clare, iar efortul se poate estima corect de la inceput, multe companii aleg sa negocieze un pret fix pentru proiectul respectiv. Este cazul serviciilor care sunt unice acelui client, un exemplu foarte simplu fiind design-ul si implementarea unui website.

Pret pe ora

Daca nu se stie de la inceput volumul de munca ce va fi necesar, nu sunt foarte clare cerintele (sau este de asteptat sa se modifice pe parcurs), se prefera facturarea “cu ora”, iar furnizorul de servicii isi pune la dispozitie toate cunostintele si experienta, dupa cum doreste clientul. Exemplul clasic de activitate care este implicit facturata cu ora: consultanta.

Pret pe eveniment

Acest mod de plata este undeva intre cele doua de mai sus – un “eveniment” este, de cele mai multe ori, un mini-proiect, iar pretul este stabilit in functie de efortul estimat (efort care inseamna de obicei timp alocat). Functioneaza foarte bine pentru companiile care ofera servicii standard tuturor clientilor, de exemplu: instalare sistem de operare, devirusare, backup.

Abonament

Este o metoda foarte populara printre companiile pentru care a livra “mai mult” nu inseamna si “mai scump”, pentru ca este vorba de ceva automatizat. De exemplu, platim acelasi abonament la Internet (accesul, posibilitatea de a ne conecta), indiferent de traficul efectuat si de cat timp stam conectati.

Parteneriat

Aceasta este varianta pe care merg companiile ce ofera servicii de vanzare/promovare – cum ar fi lanturile de retail si distributie. Serviciile pe care le ofera – vanzarea – sunt recompensate cu un procent din pretul produselor sau serviciilor vandute. Desigur, metoda nu este destinata doar celor ce ofera servicii comerciale.

Distribuie articolul
rca-ieftin.ro