Posted on

Care sunt principalele tipuri de sisteme de franare

Urmatoarele sunt cele mai frecvente tipuri de sisteme de franare la masinile moderne. Este intotdeauna bine sa stiti care dintre ele se potrivesc masinii dvs. pentru rezolvarea si remedierea usoara a problemelor.

sisteme de franare

Sistem de franare hidraulic

Acest sistem functioneaza pe lichidul de frana, butelii si frecare. Prin crearea de presiune in interior, eterurile de glicol sau dietilen glicolul forteaza placutele de frana sa opreasca rotile.

  • Forta generata in sistemul de franare hidraulica este mai mare in comparatie cu sistemul mecanic de franare.
  • Sistemul de franare hidraulic considerat unul dintre sistemele de franare importante pentru vehiculele moderne.
  • Sansa de avarie a franei este foarte mica in cazul sistemului de franare hidraulic. Conexiunea directa intre actuator si discul de frana sau tambur face sanse foarte mici de defectare a franei.

Sistem de franare electromagnetic

Sistemele de franare electromagnetice se gasesc in multe vehicule moderne si hibride. Sistemul de franare electromagnetic foloseste principiul electromagnetismului pentru a obtine franarea fara frecare. Acest lucru serveste la cresterea duratei de viata si a fiabilitatii franelor. De asemenea, sistemele de franare traditionale sunt predispuse la alunecare, in timp ce acestea sunt sprijinite cu frane magnetice rapide. Deci, fara frecare sau necesitate de ungere, aceasta tehnologie este preferata in hibrizi. De asemenea, are dimensiuni destul de modeste in comparatie cu sistemele de franare traditionale. Este folosit mai ales in cazul tramvaielor si a trenurilor.

Avantajele sistemului de franare electromagnetic

  • Franarea electromagnetica este rapida si ieftina.
  • In franarea electromagnetica nu exista costuri de intretinere, cum ar fi inlocuirea periodica a incaltamintei de frana.
  • Prin utilizarea franarii electromagnetice, capacitatea sistemului (precum viteze mai mari, sarcini mari) poate fi imbunatatita.
  • O parte din energie este livrata la furnizare, in consecinta, costul de functionare este redus.
  • In franarea electromagnetica, se genereaza o cantitate neglijabila de caldura, in timp ce la franarea mecanica se produce o caldura enorma la incaltaminte de frana, ceea ce duce la o defectiune la frana.

Sistem de franare mecanic

Sistemul de franare mecanic alimenteaza frana de mana sau frana de urgenta. Este tipul de sistem de franare in care forta de frana aplicata pe pedala de frana este transportata la tamburul de frana final sau rotorul de disc de catre diferitele legaturi mecanice precum tije cilindrice, fulcuri, arcuri etc. Pentru a opri vehiculul. Franele mecanice au fost utilizate la mai multe autovehicule vechi, dar sunt arhaice in zilele noastre datorita eficientei lor mai reduse.

Sistem de franare servo

Cunoscut si sub denumirea de franare cu vid sau asistata de vid. Printre acest sistem, creste presiunea aplicata pedalei de catre sofer. Ei utilizeaza vidul produs in motoarele pe benzina de sistemul de admisie a aerului din conducta de admisie a motorului sau prin intermediul unei pompe de vid la motoarele diesel.

Distribuie articolul
rca-ieftin.ro