Posted on

Care sunt componentele caroseriei unei masini

componentele caroseriei unei masini

Un corp pentru autovehicule depinde de consideratiile producatorului cu legislatia si reglementarile, iar unele de cerintele clientilor. Majoritatea producatorilor prefera materialele prezentate care sunt usoare, economice si care sa denote siguranta.

componentele caroseriei unei masini

Otel

Elementele principale ale selectarii materialului, in special pentru corp, sunt implicate intr-o mare varietate de caracteristici, cum ar fi rezistenta termica, chimica sau mecanica, eficienta de fabricatie si durabilitatea. Otelul reprezinta prima alegere pentru producatorii cu toate caracteristicile cerute. Imbunatatirea sau dezvoltarea industriei siderurgice a facut ca otelul sa fie mai puternic, usor si mai rigid decat cele anterioare. Otelul include nu numai caroseriile vehiculului, ci si motorul, sasiul, rotile si multe alte piese. Fierul si otelul dezvolta componentele critice ale structurii pentru fabricarea in vrac a vehiculelor si sunt low-cost.

Cel mai bun motiv pentru utilizarea otelului ca structura corporala este capacitatea sa naturala de a absorbi energia de impact produsa in urma unui accident.

Aluminiu

Aluminiul este utilizat pe scara larga in industria auto, in sasiu si structura caroseriei. Utilizarea aluminiului poate reduce greutatea vehiculului. Aluminiul este rezistent la coroziune, dar in functie de modul redus de flexibilitate, nu poate inlocui piesele din otel. Prin urmare, aceste piese trebuie re-proiectate pentru a adopta aceeasi rezistenta mecanica ca cele anterioare.

Utilizarea aluminiului in industria auto a crescut foarte mult intr-o perioada mai mica de timp. In industria auto, piesele turnate din aluminiu au fost utilizate pentru pistoane, chiulase, galerii de admisie si transmisie. In aplicatiile pentru sasiu, este utilizat in special in cazul rotilor, pentru paranteze, componente de frana, suspensie, componente de directie si panouri de instrumente. Aluminiul este utilizat pentru structuri de caroserie, finisaje si accesorii exterioare, cum ar fi grinzile transversale, usile sau capotele. Ultimele imbunatatiri au aratat ca 50% din otel este economisit pentru corp in alb prin inlocuirea otelului cu aluminiu. Aceasta poate duce la o reducere de pana la 20-30% din greutatea totala a vehiculului.

Intrucat exista o importanta ridicata in ceea ce priveste reducerea gazelor cu efect de sera, scaderea emisiilor si imbunatatirea eficientei combustibilului este cea mai importanta pentru o companie auto. Metalele usoare pot imbunatati eficienta combustibilului mai mult decat alti factori. Experimentele au relevat ca 10% din reducerea greutatii poate duce la o imbunatatire de la 6 la 8 la suta a consumului de combustibil. Reducerea greutatii poate fi obtinuta in trei moduri:

  • Inlocuirea elementelor cu o greutate precisa ridicata cu materiale cu densitate moderata, fara a reduce rigiditatea si durabilitatea. De exemplu, inlocuirea otelului cu aluminiu, magneziu si compozite.
  • Optimizarea proiectarii elementelor de incarcare si a accesoriilor exterioare pentru a reduce greutatea lor, fara pierderi de rigiditate sau functionalitate.
  • Optimizarea procesului de productie, cum ar fi scaderea sudarii la punct si aranjarea cu noi tehnici de imbinare.
Distribuie articolul
rca-ieftin.ro